תרגיל העץ - לחיזוק והעצמה, מיקוד ורגיעה

עצים נמצאים סביבנו - מקור נהדר להשראה

הנחו את הילדים להתבונן בעצים לאמץ לעצמם מתכונותיהם ולתרגל את ה"עץ" -

תרגול קבוע משפר יציבה, שיווי משקל וקואורדינציה, מחזק ומעצים, ממקד וממרכז -

אפילו הקטנטנים בני 2-3 מצליחים לאחר אימון של מספר פעמים וזה יופי של פעילות עבורם!

 

כיצד לתרגל: עמידה זקופה, להרים רגל אחת ולהעמיד את סולית כף הרגל על צידה הפנימי

של הברך ברגל העומדת.  הרגל המקופלת נפתחת הצידה, מרגישים את שרירי הירך הפנימיים נמתחים. 

זרועות תחילה מושטות לצדדים ומקבילות לרצפה, מתמקדים במבט בנקודה קבועה ומעלים

אט אט את הזרועות מעלה, תוך הצמדת כפות ידיים זו לזו מעל הראש, מרפקים ישרים,

צידן הפנימי של הזרועות צמוד לאזניים, משתדלים להאריך ולשמור על יציבות ושיווי משקל. 

להוריד רגל ולהחליף צד.

*הערה למתרגלים הקטנטנים (2-4): למי שמתקשה לעמוד בשיווי משקל על רגל אחת,

ניתן לתרגל קרוב לקיר, להישען עליו בתחילה ובהדרגה להתרחק ממנו.

אופציה נוספת להקל על התרגול הינה הנחת סולית כף הרגל על נקודה נמוכה יותר.

ולעלות בהדרגה עד לברך או הירך – בהתאם ליכולת הגופנית.

המסר: בואו נצמיח שורשים מטה לתוך האדמה, נתחזק ונתחבר לעוצמת הטבע

ואמא אדמה.  נהיה חזקים, יציבים, גבוהים וגאים כמו עץ כשראשנו למעלה

והרגליים על האדמה – באיזון מושלם.