Skip to main content

בישולים עם ילדים - פעילות מעולה וחוויה משותפת

כל פעילות שילד עושה מלמדת אותו משהו ומפתחת אצלו חוש מסוים.
אחת הפעולות שהכי כדאי לעשות עם ילדים היא בישול והכנה של אוכל. החוויה הזו יכולה לתרום להורה המלווה וכן לילד הלומד, זו חוויה משותפת המקרבת ויוצרת חוויה שלכם.

 

אחד הדברים הפשוטים ביותר ללמד ילד להכין הוא מתכון להכנה של פסטה . פסטה הוא מאכל שילדים מאד אוהבים לאכול ולכן זה מאכל שממש כדאי לנסות. הכנה של פסטה היא בסיסית לגמרי. בפועל כדי להכין פסטה צריך להכניס אותה למים חמים ולחכות, שאר ההכנה מתמקדת ברוטב, תוספות וכדומה.
הכנה של אוכל משותפת עם הילד שלכם היא פעילות כפית מאד עבור הילד. הילד מרגיש שהוא עושה משהו, והוא אפילו זוכה לראות את התוצאה הסופית של ההכנה. אם הילד יאהב את תחום הבישול הוא יתחיל לעזור בהכנת האוכל על בסיס קבוע.

פעילות הכנת האוכל המשותפת יכולה לגרור את הילד להרבה פעילויות נוספות כמו הכנת מאכלים ובישולים ברמה גבוהה יותר, הכנת אוכל באירועים קטנים בבית. ככה אתם  (ההורים) חווים חוויה משותפת עם הילדים וילד באמת לומד משהו. בישולים יכולים לעורר את חוש הטעם של הילד ולפתח אצלו את היצירתיות .

כאמור, התחילו במתכון פשוט כמו הכנה של פסטה ברוטב או מתכון קל אחר ותראו איך הילד מגיב לכך אם הילד ממש אוהב את הרעיון אפשר לאט לאט להעלות את רמת הבישול והכנת האוכל.

ניתן לראות רעיונות לבישולים עם ילדים באתר שלנו ולקבל רעיונות על מתכונים שניתן לעשות עם ילדים ואיך אפשר להעסיק אותם ולדרבן אותם להכנה של אוכל.

 

שיהיה בהצלחה ובתיאבון