מה עושה וירוס?
כדאי קודם לצפות בסרטון של נאור נרקיס על וירוסים ואז לקרוא
מה הקשר בין מוטיבציה ללמידה ווירוס?
אתמול בבוקר שאלה אותי הבת שלי אם וירוס יודע שהוא רע
עניתי לה שאני חושבת שמנקודת המבט שלו הוא לא רע
לדעתי, אף יצור הוא לא רע מנקודת המבט שלו
האם וירוס הוא יצור? צורת חיים? מי מגדיר מהי צורת חיים?
יש לוירוס עיניים? אם היו לוירוס עיניים איך הוא היה נראה?
למידה מתוך מוטיבציה פנימית
ילדים לומדים מתוך תחומי העניין שלהם, מתוך דברים שרלוונטיים לגביהם, מתוך המציאות הסובבת אותם
אם בימים אלו מדברים על נגיף שמשפיע על החיים של רוב האנשים בכדור הארץ בצורה קיצונית
יש סיכוי גבוה שהשאלות והרצון ללמוד יהיו בנושא זה.
מאותה נקודה שהיתה לילדים התעניינות נוצרים קשרים בנושאים אחרים
נושאים פילוסופיים של מה זה טוב ורע, האם יש טוב ורע, ההשפעה של המילים בשפה על התפיסה שלנו את המציאות .
כשיש עניין בנושא מסויים זה הזמן ללמוד דרכים למצוא מידע (אחד הכישורים החשובים במאה ה21)
סרטונים מעניינים עוזרים ללמידה מתוך עניין כמו הסרטון של נאור נרקיס שעונה על השאלה איך עובד וירוס בערוץ היוטיוב שלו
ילדים יכולים לפתח את הדמיון בעזרת הנחייה פשוטה של איך נראה לדעתכם וירוס והזמנה לציור וירוס בעצמם.
אפשר לצייר לכל אחד צורה אקראית על הדף ולבקש להמשיך את הציור לוירוס
יכולים להעזר בדפי פעילות אם רוצים לצייר איך היה נראה וירוס אם היו לו עיניים.
לינק לדפי פעילות בנושא וירוס
הזדמנות ליצירה דרך פיסול וירוס בפלסטלינה או בחימר קל
אפשר לכתוב שיר או להמציא סיפור בנושא וירוסים
אם עשיתם פעילות כייפית או שהילדים למדו מתוך מוטיבציה פנימית מוזמנים לשתף אותנו בקבוצה רעיונות לפעילויות עם ילדים
מיכל שמעון זיסר